BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 1

Pensel Dan Pemadam


Assalamualaikum..
bismillahirrahmanirrahim
Kawan-kawan,kita ibarat pensel dengan pemadam..
anda pensel maka sayalah pemadamnya

Satu hari,
Pensel : Pemadam, maafkan saya..
Pemadam : Kenapa minta maaf ni?awak tak salah papepun

Pensel : Emm,setiap kali saya lakukan kesilapan, awak sntiasa ada untuk padamkan kesalahan saya. Tetapi, pabila masa berlalu ,sebahagian dari diri awak akan hilang.
Pemadam : Pensel saya dijadikan memang macam tu. Walaupun saya tahu satu hari nanti saya akan pergi, dan awak akan menggantikan saya dengan yang lain..tapi saya tak kesah dan saya gembira menjalankan tugas saya ni..Jadi,janganlah bersedih. It worries me!


K.A.W.A.N.S.E.J.A.T.I
Tak susah untuk dicari tapi susah untuk memilikinya untuk waktu yang panjang.
yang sanggup bersusah payah untuk kita
yang sanggup menbantu kita dalam kesusahan walaupun dirinya lebih susah
yang sanggup bersabar dengan karenah kita
yang sanggup membimbing kita ke jalan yang diredhai Allah sedangkan orang lain tidak sanggup berbuat demikian..
yang janjinya pada kita tidak pernah dimungkiri...

Maka,kawan-kawan..
janganlah anda menyakitkan hati kawan baik anda dan sentiasalah mendoakan kejayaan dan kebahagiaan kawan baik anda di dunia dan akhirat..
kerana, sekali berkawan selamanya tetap berkawan..

Sekian coretan si senget..
wassalam..


0 comments: